|
21 października 2015r.
Sprzedawanie jest sztuką
Istnieją różne sposoby na zareklamowanie produktu i zwiększenie jego sprzedaży. Dzisiejszy sprzedawca musi być kreatywny w tej materii. Wieloma sukcesami związanymi z organizacją sprzedaży może pochwalić się, dobrze nam znana, sieć sklepów IKEA. Wiele rozwiązań przez nią wdrożonych przyczynia się do tego, że klienci chętniej wyposażają swoje mieszkania korzystając z propozycji salonów IKEA. Czy jedynym czynnikiem jest, w tym przypadku, cena?
Między innymi na to pytanie szukali odpowiedzi przyszli sprzedawcy, kształcący się w naszej szkole, podczas wizyty w IKEA w Poznaniu 21 października.
Przedmiotem wnikliwej analizy uczniów była organizacja procesu sprzedaży oraz zasady organizacji pracy w firmie. Próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące wpływu organizacji sprzedaży na cenę produktu oraz czynników, które warunkują jej wielkość.
Cennym doświadczeniem dla młodzieży okazała się obserwacja sposobu obsługi klienta. W tym zakresie ich zadanie polegało na próbie oceny jakości obsługi klienta i jej uzasadnienie. W wyniku ich obserwacji została stworzona lista pozytywnych i negatywnych cech indywidualnych lub zachowań sprzedawcy, które mają wpływ na decyzje klientów.
Celem tej formy zajęć było zapoznanie uczniów z warunkami dobrej komunikacji z klientem oraz z przykładami działań marketingowych warunkujących wielkość sprzedaży.
Mosina, 21 października 2015r.
|
|