26 lutego 2019r.

Kształtowanie zdolności emocjonalnych – zajęcia warsztatowe

      W szkolnym internacie odbyły się cyklicznie prowadzone, zajęcia z zakresu kształcenia zdolności emocjonalnych wśród młodzieży. Cały cykl tematyczny obejmuje: rozpoznawanie, rozróżnianie i nazywanie emocji, kontrolę emocji, samoświadomość, empatię i asertywność.
      W trakcie zajęć warsztatowych młodzież miała okazję do poszerzenia wiedzy dotyczącej mechanizmu powstawania emocji oraz rozwijała swoje umiejętności rozpoznawania, rozróżniania i nazywania emocji własnych oraz innych osób.
      Jedno z ćwiczeń polegało na rozpoznaniu emocji osób przedstawionych na zdjęciu i omówieniu lub zainscenizowaniu sytuacji, która mogła wywołać daną emocja. Uczestnicy zajęć pracowali w zespołach z dużym zaangażowaniem nad ustaleniem emocji jakich ludzie doświadczają w różnych sytuacjach. Interpretacje zdjęć były trafne i bardzo ciekawe, a inscenizacje niektórych osób ujawniły zaskakujące zdolności aktorskie. Zajęcia przebiegały w przyjaznej pełnej zaangażowania atmosferze.
      Uczestnicy nabrali przekonania, że emocje są naturalnym wrodzonym mechanizmem, pojawiają się spontanicznie niezależnie od naszej woli. Pierwszym krokiem do lepszego radzenia sobie z nimi jest akceptacja i uznanie, że miały prawo się pojawić zarówno w nas, jak i w osobie, z którą właśnie rozmawiamy. Nie oznacza to jednak akceptacji działań podejmowanych pod jej wpływem – nad tym już mamy kontrolę, mamy wybór i sami decydujemy jak się zachować.
      Umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji stanowi podstawowy element inteligencji emocjonalnej, którą należy kształtować przez ćwiczenia i treningi aby stały się nawykiem.
Zajęcia opracowała i przeprowadziła
Krystyna Chmielarz






Mosina - Zespół Szkół - Liceum Ogólnokształcące, Technikum, Szkoła Zawodowa - Zapoznaj się z wydarzeniami w bieżącym roku szkolnym





Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl

Witrynę redaguje: Paweł Zawieja