|
29 listopada 2023r.
Kopciuszek i „Goldeneye” w Dniu Zawodowym u Wodziczki
Logistyka jak muzyka, a hotelarze, jak żeglarze…- takie słowa piosenki wybrzmiały na scenie Zespołu Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie podczas Dnia Zawodowego. Tego dnia w godzinach od 10.00 do 15.00 odwiedziło naszą szkołę wielu ósmoklasistów z lokalnych szkół podstawowych z: Mosiny, Puszczykowa, Borowa, Iłówca, Rogalina, Rogalinka, Krosna i Krosinka.
Bogaty program artystyczny prezentacji zawodów, jakie oferuje szkoła nie pozwolił na chwilę nudy, a zwiedzanie szkoły, rozmowy z nauczycielami i uczniami na pewno pomogą w podjęciu decyzji młodszym kolegom przy wyborze przyszłej szkoły. Było muzycznie, z pasją i humorem.
Logistycy wystawiając scenę z bajki o Kopciuszku, opowiedzieli o losach młodej, biednej dziewczyny, która doznała prawdziwego szczęścia ucząc się w Technikum Logistycznym w Mosinie, zamiast stanąć na ślubnym kobiercu z księciem. Przyglądając się postaci Kopciuszka, uczniowie dowiedzieli się, czym jest logistyka, jak wygląda praca logistyka, jakie są możliwe zarobki i jakie potrzebne kompetencje w tym zawodzie.
Następnie hotelarze zaprezentowali swoją pracę i umiejętności. Przygotowali specjalnie dla naszych gości synchroniczny pokaz kelnerski do światowego przeboju Tiny Turner „Goldeneye”. W rytmie muzyki, pełni energii, dumnie i precyzyjnie przedstawili, jak wygląda obsługa gości w obiekcie hotelarskim.
Pod koniec części oficjalnej uczniowie szkoły branżowej pokazali się w strojach roboczych, takich jak: kucharz, elektryk, ślusarz, cukiernik, fryzjer, lakiernik i sprzedawca.
Po przedstawieniu młodsi koledzy i koleżanki zostali oprowadzeni po szkole. Była okazja zobaczyć jak wygląda nasza szkoła i jak prezentują się pracownie. Uczniowie klas ósmych opuścili naszą szkołę z rumieńcami na twarzy, trzymając w dłoniach ulotki z pełną ofertą szkoły. Do zobaczenia wszystkim podczas „Drzwi Otwartych” już 16 marca 2024r. i mamy nadzieję, że z większością uczniów spotkamy się we wrześniu – w nowym roku szkolnym.
Blanka Świtaj-Łukasik
|
|