mapa witryny

2016/2017

2 czerwca 2017r.

„Hotelarze z Wodziczki –

europejski rynek pracy na Was czeka”

powiatowa17 (19 kB)

Zródło: Powiatowa 17.
     W naszym Zespołu Szkół odbyła się uroczystość podsumowująca realizację pierwszego etapu projektu: „Hotelarze z Wodziczki – europejski rynek pracy na Was czeka” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”, którego beneficjentem jest FRSE.
W uroczystości wziął udział Wicestarosta Poznański Tomasz Łubiński, dyrektor Zespołu Szkół im. Adama Wodziczki Paweł Zawieja, przedstawiciele zaprzyjaźnionych Gimnazjów, nauczyciele, rodzice, uczniowie Technikum w zawodzie technik hotelarstwa i uczestnicy ww. projektu.
Po odśpiewaniu hymnu państwowego i hymnu Unii Europejskiej głos zabrali zaproszeni gości. Następnie koordynatorka przedsięwzięcia przedstawiła szczegółowe cele i założenia projektu, etapy realizacji i źródła finansowania. W swoim wystąpieniu Marzena Adamczak wielokrotnie podkreślała, że głównymi celami projektu są: wzrost kompetencji zawodowych młodzieży w zawodzie technik hotelarstwa oraz podniesienie umiejętności z zakresu języków obcych, a taki sposób osiągania zamierzeń – wyjazd na czterotygodniowe praktyki zagraniczne do słonecznej Malagi jest dużą szansą dla młodych hotelarzy na znalezienie ciekawej pracy w kraju i za granicą. Koordynatorka podzieliła się z uczestnikami spotkania rezultatami projektu i wskazała wpływ przedsięwzięcia na podniesienie jakości kształcenia przyszłych hotelarzy. Jednocześnie prelegentka przedstawiła plan na kolejny rok szkolny – wyjazd kolejnej dziesięcioosobowej grupy hotelarzy na praktyki zawodowe do Berlina. Następnie opiekunka grupy uczniów, którzy wrócili z Hiszpanii – Anna Sawińska podzieliła się swoimi wrażeniami z pobytu w Maladze. W prezentacji uwzględniła relacje z podróży, pobytu u hiszpańskich rodzin, odbytych praktyk i sposobu spędzania wolnego czasu. Nauczycielka podkreślała, że pobyt młodzieży w Hiszpanii był ciekawą lekcją poznania jej walorów geograficznych i okazją do przełamywania barier kulturalnych i językowych. Następnie oddano głos młodzieży, która w oparciu o swoją prezentację podzieliła się doświadczeniami z wyjazdu do nieznanego im wcześniej państwa. Uczennice wielokrotnie zwracały uwagę na fakt, że projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej dla wielu z nich był podróżą życia, na która obecnie wielu nie mogłoby się wybrać.
Całość podsumowało uroczyste wręczenie przez Starostę Powiatu Poznańskiego Tomasza Łubińskiego i dyrektora Zespołu Szkół Pawła Zawieję dziesięcioosobowej grupie hotelarzy Certyfikatów potwierdzających odbyte praktyki zawodowe.
Po części oficjalnej odbyło się spotkanie przy kawie, które uatrakcyjnił okazjonalny tort ozdobiony logo projektu. Ta część uroczystości przebiegała w przyjaznej atmosferze i dawała możliwość dalszego dzielenia się zdobytymi doświadczeniami z pisania projektu i jego realizacji.

5 kwietnia 2017r.

3 kwietnia 2017r.

Nasi hotelarze w el Museo del Vino Malaga

W przedostatni dzień naszego cudownego pobytu w Maladze jeszcze wiele się działo. Przed południem udaliśmy się do el Museo del Vino Malaga, które położone jest w historycznym centrum miasta. Oferuje spacer po historii i kulturze wina w prowincji Malaga, przy czym głównym celem jest upowszechnianie i promowanie win z nazwą pochodzenia “Málaga“ i ”Sierra de Malaga“. Cała kolekcja win znajdujących się w muzeum składa się z najlepszych pochodzących z najstarszych winnic w Maladze lub z jej okolic. Oczywiście najlepszym punktem wycieczki była degustacja dwóch rodzajów win: białego i ciemnoczerwonego. Pracownica muzeum nauczyła nas sposobu degustacji wina. Najpierw zwraca się uwagę na jego kolor i konsystencję, później zapach, a na końcu smak. Preferencje były podzielone, dla części z nas smaczniejsze było białe półwytrawne wino sporządzone na bazie jabłek, które podaje się do ryb, białego mięsa, makaronów, cielęciny, kurczaków, indyków, pasztetów, a także grzybów (poza prawdziwkami i oczywiście truflami). Pozostali zachwycili się winem mahoniowym z winogron suszonych na słońcu, co w konsekwencji daje mu niepowtarzalny zapach i smak. To wino serwuje się do do czerwonych mięs i dziczyzny, a oprócz nich do ostrzejszych, fermentowanych serów.
     Następnie udaliśmy się do biura naszego partnera z projektu na ostatnie już spotkanie z Magdą, naszym tutorem. Po rozliczeniu się z dokumentacją projektową, Magda wręczyła nam certyfikaty poświadczające odbyte praktyki, zdobyte umiejętności zawodowe i językowe oraz certyfikat potwierdzający zakończenie kursu języka hiszpańskiego. Przed nami ostatni dzień pobytu w Hiszpanii. Zapewne wykorzystamy go do końca. Piękna pogoda zachęca nas do plażowania i słodkiego lenistwa. Jeszcze tylko spakować walizki i ruszyć w drogę powrotną. Wszystko co dobre, szybko się kończy. Szkoda, że za rok nie możemy jechać na praktyki do Berlina. Tym, którzy się zastanawiają, czy warto na nie jechać, z całym przekonaniem mówimy, że tak.
     I na koniec jeszcze kilka zdjęć z naszego pobytu….

28 marca 2017r.

Nasi hotelarze na wycieczce do Grenady

Minął już trzeci tydzień naszego pobytu w Maladze, w której czujemy się coraz pewniej. Jednak pomału zaczynamy odliczać dni do naszego powrotu, gdyż już się trochę stęskniliśmy za rodzicami, domem, znajomymi, szkołą i polskim jedzeniem. Po tygodniu pracy mieliśmy dwa dni planowanego odpoczynku. Poniedziałek spędziliśmy zgodnie ze swoimi upodobaniami. Część z nas zwiedzała Malagę, niektórzy biegali po sklepach, a jeszcze inni wygrzewali się na słońcu. W słoneczny wtorek udaliśmy się na zaplanowaną wycieczkę do Grenady, która oddalona jest od Malagi dwie godziny drogi. Autostrada w kierunku miasta prowadzi przez malownicze tereny górzyste, które dostarczały nam wielu wspaniałych widoków.
     Grenada – czarujące miasto leżące u podnóża gór Sierra Nevada była to pierwotnie osada ibero-celtycka, z późniejszymi wpływami Fenicjan, Kartagińczyków i Greków, którzy założyli tu w V w. p.n.e. kolonię Elibyrge. Za czasów Rzymian nazwa ewoluowała na Illiberis. Wizygoci docenili znaczenie miasta, utrzymując tu ośrodek administracyjny i warownię.
     Po podboju półwyspu przez Maurów (okres Al-Andalus), miasto odgrywało ważną rolę w ich strukturach administracyjnych. Niepokoje społeczne doprowadziły do zniszczenia grodu na początku XI w. Po odbudowie, miasto rozszerzyło się na jedno z przedmieść – Gárnata i stąd pochodzi współczesna jego nazwa. Dynastia Nasrydów, obawiając się rekonkwisty, od 1238 r. poddała się władzy lennej Królestwa Kastylii, tworząc Emirat Grenady. Przetrwał on do roku 1492, kiedy to Ferdynand II i Izabela I obalili ostatniego iberyjskiego sułtana Emira Muhammada XII, zwanego Boabdil.Po przymusowym nawróceniu lub wygnaniu żyjących tu dotychczas Żydów i Maurów, Grenada zmieniała się od XVI w. katolicką.
     Miasto słynie z wielu wspaniałych zabytków, z których cudem architektury jest Alhambra. Nam nie udało się zwiedzić tego miejsca, niemniej i tak jesteśmy oczarowani Grenadą. Po przyjeździe do celu wyprawy przespacerowaliśmy mauretańskimi, pamiętającymi czasy średniowiecza, uliczkami Albaicin, która została wpisana wraz z Alhambrą na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Tam zwiedziliśmy jeden z domów arabskich. Następnie udaliśmy się w kierunku Katedry Najświętszej Maryi Panny od Wcielenia i renesansowego pałacu Karola V. Gospodarzem pałacu był niegdyś rzymski cesarz – to na jego cześć nadano budowli tę nazwę. Niesamowite, okrągłe patio pałacu to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc w Grenadzie!
     Na zakończenie wycieczki przeszliśmy się malowniczymi uliczkami miasta pełnymi straganów z pamiątkami. Trudno było się oprzeć ich urokowi, dlatego znowu zrobiliśmy zakupy. Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi udaliśmy się w drogę powrotną do Malagi. Przed nami już ostatni tydzień przygody w Maladze.

21 marca 2017r.

Nasi hotelarze witają wiosnę w Maladze

Korzystając z faktu, że wtorek jest dla nas dniem wolnym od pracy i pięknej wiosennej pogody, udałyśmy się na wędrówkę po Maladze. Celem spaceru było dotarcie do twierdzy Alcazaba de Malaga i zamku Castillo de Gibralfaro. Początki tego zespołu pałacowo-obronnego sięgają epoki muzułmańskiej. Warownia położona jest u podnóży góry Gibralfaro. To także zabytek zaliczany do dziedzictwa historycznego i kulturowego Hiszpanii. Monumentalne mury zamku zaskakują swoimi rozmiarami.Podczas wizyty w Alcazaba de Málaga warto zwrócić uwagę na dziedziniec z fontannami i dziedziniec z basenem. Zamek Gibralfaro wzniesiony przez Jusufa I, muzułmańskiego władcę Grenady, w pierwszej połowie XIV wieku utytułowany jest na górze o wysokości 131 m n.p.m.
Po zdobyciu Malagi przez Hiszpanów w 1487 roku, zamek był rezydencją Ferdynanda II Katolickiego i jego żony Izabeli Katolickiej. Pełnił rolę militarną do 1925 roku.
Zamek zbudowano z uwzględnieniem nowych ówcześnie rozwiązań. Biegnące zygzakiem mury pozwoliły zrezygnować z budowania baszt flankujących, a główna brama, umieszczona w najniższej części, została zbudowana w taki sposób, że atakujący, po sforsowaniu jednych drzwi, musieli zmienić kierunek ataku, co osłabiało jego impet i utrudniło zdobycie drugich drzwi, podczas gdy obrońcy mogli razić ze szczytu bramy. Obecnie pozostałe mury obronne udostępnione są do zwiedzania. Na szczycie muru dostępna jest rampa, z której roztacza się widok na miasto, a przy dobrej widoczności można zobaczyć Giblartar i góry Atlas.
Wspinając się malowniczą trasą na szczyt Gibralfaro, mogłyśmy z lotu ptaka podziwiać zabytki miasta oraz wspaniałą naturę. Zachwycił nas widok katedry nazywanej La Manquita „ jednoręka kobieta”. Ta czuła nazwa wynika z tego, że podczas gdy oryginalne plany budowlane zawierały 2 wieże, brak funduszy pozwolił na ukończenie tylko jednej. Z wysokości mogłyśmy oglądać arenę korridy oraz zacumowane w porcie jachty i motorówki.
Następnie udałyśmy się do Centrum Kulturalnego Pompidou i portu Muello Uno, aby podziwiać olbrzymi statek wycieczkowy, który zacumował w mieście. Wtedy przyszła nam do głowy myśl – cudownie byłoby odbyć praktyki zawodowe na takim statku...

19 marca 2017r.

Zagraniczne praktyki hotelarzy - Malaga

! Hola !

Mija drugi tydzień naszego pobytu w Maladze. W tym czasie odwiedził nas pan dyrektor Paweł Zawieja. Podczas pobytu Dyrektor przyglądał się zajęciom z języka hiszpańskiego, wziął udział w naszym cotygodniowym spotkaniu z tutorem – panią Magdą i sprawdził nienaganne porządki w pokojach. Mamy nadzieję, że wypadliśmy dobrze i nie musi się o nas martwić!
„Hotelarze Wodziczki” pracują w czterech hiszpańskich hotelach: Hotel Itaka Malaga_Lasconi for Hotels SL, Hotel Soho Los Naranjos, Soho Boutique Hotels Malaga SL i Soho Bahia Malaga_ Consultora Hotelera Sl i pod okiem swoich opiekunów – często przystojnych Hiszpanów i przesympatycznych Hiszpanek, doskonalą swoje kompetencje zawodowe i umiejętności językowe. Na stanowiskach pracy czujemy się już pewnie i profesjonalnie wykonujemy swoje obowiązki. Po Maladze poruszamy się jak po Mosinie, odkrywamy coraz to piękniejsze zakątki miasta, chociaż miejscami najczęściej odwiedzanymi są: Plaza de la Constitucion, Puerto de Malaga, Larios Centro i sklepy Mercado Merced i oczywiście plaża. W ostatnich dniach mogliśmy podziwiać piękne wzburzone morze z imponującymi falami. W najbliższy poniedziałek wybieramy się do fortecy obronnej Alcazaba i Museo Picasso.
Przebywanie w rodzinach hiszpańskich pozwala nam poznawać codzienne życie mieszkańców, ich zwyczaje i upodobania. Zauważyliśmy, że w Hiszpanii ludzie lubią jeść obiad, kolację wspólnie z rodziną, przyjaciółmi, kolegami z pracy poza domem. Są bardzo towarzyscy. Do późnych godzin wieczornych przesiadują w restauracjach, barach i spędzają czas na na wesołych pogawędkach. W godzinach dopołudniowych wiele starszych, eleganckich i zadbanych osób spotyka się ze swoimi znajomymi w kawiarniach, barach, popijając kawę i przegryzając ciastko. Przyjemnie patrzeć na wesołych, rozbawionych Hiszpanów, którzy znajdują czas dla swoich bliskich i znajomych.
Malaga jest to także miasto tętniące życiem kulturalnym. W ubiegły weekend odbył się festiwal tańca i muzyki różnych narodów, a w tym tygodniu możemy przejść się po czerwonym dywanie, który symbolizuje rozpoczęcie festiwalu filmu hiszpańskiego.
Dowiedzieliśmy się także, że miasto boryka się z dużym problemem bezrobocia, czego przejawem są osoby biedne, często bezdomne, żebrzące na ulicach, pod sklepami.
Przed nami jeszcze dwa tygodnie pobytu. Mamy nadzieję, że przyniosą nam jeszcze wiele wrażeń i niezapomnianych przeżyć.
!Hasta luego!
„Hotelarze z Wodziczki”

9 marca 2017r.

Zagraniczne praktyki hotelarzy - Malaga

Spełniły się nasze marzenia o podróży w nieznane….

5 marca w późnych godzinach nocnych dziesięcioosobowa grupa hotelarzy z Zespołu Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie wraz z opiekunką wyruszyła autokarem spod budynku szkoły do Berlina, aby następnie samolotem udać się do Malagi położonej na terenie Hiszpanii. Celem niecodziennej wyprawy jest odbycie przez uczniów Technikum Hotelarskiego obowiązkowej czterotygodniowej praktyki w hiszpańskich hotelach. Do wyjazdu przygotowywaliśmy się już od początku października. W ramach zaplanowanych zajęć przygotowawczych doskonaliliśmy swoje kompetencje zawodowe, umiejętności językowe i społeczne. Poznawaliśmy walory geograficzne i społeczne Hiszpanii oraz kulturę jej mieszkańców. Oprócz tego rozpoczęliśmy naukę języka hiszpańskiego. W ten sposób chcieliśmy uniknąć sytuacji stresowych i poczuć się w nowym miejscu bezpiecznie.
Po wylądowaniu samolotu w Maladze na lotnisku powitał nas przystojny Hiszpan, który zawiózł grupę autokarem do miejsca docelowego. Miasto przyjęło nas słoneczną pogodą. Przez okna autokaru podziwialiśmy hiszpański krajobraz . Zachwycał nas widok Morza Śródziemnego, zieleń palm i malownicze budynki. Na miejscu serdecznie przywitała nas Julia, przedstawicielka biura Tribeka i goszczące rodziny, które zabrały nas do swoich domów.
Pierwsze dni pobytu w Maladze upłynęły nam na asymilacji do nowego środowisku. Na powitalnym spotkaniu w biurze Tribeki poznaliśmy zasady obowiązujące w pracy w hotelach i wśród goszczących rodzin. Oprócz tego mieliśmy lekcje języka hiszpańskiego i wycieczkę po mieście. Czas wolny spędzaliśmy wędrując po urokliwych uliczkach miasta, poznając jego zabytki i kulturę. Nasze hiszpańskie domy położone są blisko morza, dlatego chętnie spacerujemy wzdłuż plaży, co utrwalamy na licznych zdjęciach.
Od środy rozpoczęliśmy praktyki zawodowe w hotelach. Część z nas pracuje w recepcji, a pozostałe osoby pomagają w przygotowaniu pokoi hotelowych. Podczas pracy przekonaliśmy się, że nasza znajomość języka angielskiego pozwala nam swobodnie komunikować się w sytuacjach codziennych i zawodowych. Opiekunowie praktyk odnoszą się do nas serdecznie i życzliwie. Pomagają w sytuacjach kłopotliwych i starają się niwelować bariery językowe. Wykonując obowiązki zawodowe, poznajemy standardy pracy w hiszpańskich hotelach, doskonalimy umiejętności językowe i kształtujemy nowe postawy społeczne, jak tolerancję na odmienność kulturową i zwyczajową innych narodów.
Zgodnie z zasadę, że podróże kształcą, mieszkanie u rodzin hiszpańskich pozwala nam poznać walory ich kuchni oraz codzienne zwyczaje i obyczaje. Hiszpanie uczą się od nas polskich zwyczajów. Nasza gospodyni – przyszywana babcia już wie, że do posiłku lubimy wypić ciepłą herbatę, a na śniadanie nie codziennie preferujemy dżem i czekoladę.
Przed nami jeszcze trzy tygodnie pobytu w Maladze. Mamy nadzieję, że upłyną nam w miłej i serdecznej atmosferze i zaowocują wieloma doświadczeniami życiowymi i zawodowymi.

„Hotelarze z Wodziczki”

2 marca 2017r.

Hotelarze w mosińskiej Morenie

Uczniowie klasy Ib technikum hotelarskiego wraz z Panią Marzeną Adamczak udali się do Hotelu Morena.
Hotel Morena od wielu lat przyjmuje uczniów na praktyki i wizyty hotelarskie. Pani Maria Rembowska oprowadziła uczniów po Hotelu zapoznając ich z częścią hotelową, recepcją hotelu oraz restauracją. Nasi uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy dot. obsługi gości w hotelu i wymagań kategoryzacyjnych z nimi związanych. Wizyta była bardzo udana, ponieważ wzbogaciła uczniów o nowe doświadczenia hotelarskie.
Dziękujemy Pani Rembowskiej za poświęcony czas i miłe przyjęcie w Hotelu Morena w Mosinie.

Styczeń/luty 2017r.

Źródło: Twoja Telewizja Internetowa Gmina Mosina

Styczeń 2017r.

Hotelarze przygotowują się do wyjazdu do Hiszpanii
     W ramach przygotowań do wyjazdu na praktyki zagraniczne w Hiszpanii uczniowie klas hotelarskich uczestniczyli w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego. Ich głównym celem było kształtowanie umiejętności komunikacyjnych.
     Podczas zajęć uczniowie zapoznawali się ze słownictwem z takich tematów jak: Człowiek, Dom, Szkoła, Praca, Życie rodzinne i towarzyskie, Żywienie, Zakupy i usługi, Podróżowanie i turystyka, Zdrowie oraz Nauka i technika. Następnie celem utrwalenia słownictwa wykonywali zadania oraz odgrywali scenki (dialogi), ćwicząc tzw. reagowanie językowe.
     Duży nacisk został położony na kształtowanie strategii komunikacyjno-kompensacyjnych. Dzięki powyższym ćwiczeniom uczniowie mieli okazję użyć przydatnych zwrotów dnia codziennego w praktyce, utrwalić struktury leksykalno-gramatyczne - w szczególności kształtować umiejętność komunikowania się w języku angielskim w zakresie poszczególnych obszarów i tematów.
     Na ostatnich zajęciach uczniowie przystąpili do testu, który składał się z części pisemnej oraz ustnej i sprawdzał wiedzę oraz umiejętności z zakresu omówionych wcześniej tematów. Mamy nadzieję, że dzięki dodatkowym zajęciom uczestnicy projektu wzmocnili swoje umiejętności komunikacyjne i będzie im łatwiej porozumieć się za granicą. Trzymamy za Was kciuki! GOOD LUCK!

Grudzień 2016r.

W ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego uczestników projektu Hotelarze z Wodziczki – europejski rynek pracy na Was czeka oraz ich opiekunów odbywają się zaplanowane w projekcie zajęcia z doradcą zawodowym i pedagogiem szkolnym. Doradca zawodowy omówił z uczniami kwestie związane z psychologicznymi aspektami pracy w obcym środowisku – radzenie sobie ze stresem w nowym środowisku pracy, a kolejne spotkanie poświęcone zostanie specyfice rynku pracy UE ze szczególnym uwzględnieniem podstaw prawa pracy w Hiszpanii. Pedagog szkolny zajmuje się bardzo ważną dla uczestników i ich rodziców kwestią radzenia sobie ze stresem związanym z rozłąką z bliskimi oraz bezpieczeństwem podczas pobytu i pracy w krajach UE. Głównym celem zajęć z uczniami jest wzajemne poznanie się uczestników wyjazdu, wzmocnienie poczucia własnej wartości i przygotowanie do umiejętnego poradzenia sobie w trudnej psychologicznie sytuacji rozstania z bliskimi oraz pracą w nowym środowisku. Przewidziane zostały również analogiczne zajęcia dla rodziców/opiekunów uczestników. W dniu 15 grudnia 2016 r., po spotkaniu wychowawców klas z rodzicami, doradca zawodowy p. Anna Małecka i pedagog szkolny p. Krzysztof Widera przeprowadzili warsztaty dla rodziców uczniów biorących udział w projekcie Hotelarze z Wodziczki – europejski rynek pracy na Was czeka. Uczestników projektu i ich rodziny czeka wyzwanie związane z długim okresem rozłąki, przebywaniem i pracą w nowym środowisku kulturowym. Szkole zależy, aby okres tej rozłąki był jak najbardziej łagodny, a praktyki zagraniczne był okresem zdobywania doświadczeń zawodowych i nawiązywaniu nowych, bezpiecznych relacji. Chcemy dać rodzicom i ich dzieciom narzędzia do radzenia sobie ze stresem wywołanym rozłąką i pracą w nowym środowisku i jednocześnie pokazać sposoby na wykorzystanie tego czasu na własny rozwój zarówno osobisty jak i edukacyjno-zawodowy.
Wszystkich uczestników serdecznie zachęcamy do spotkań i konsultacji, a rodziców zapraszamy na dodatkowe indywidualne rozmowy, które mamy nadzieję pozwolą rozwiać wszelkie rodzące się wątpliwości oraz znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania związane z wyjazdem Państwa dzieci.

19 grudnia 2016r.

Wigilia hotelarska

Po raz drugi w naszej szkole odbyła się wigilia hotelarska. Tym razem klasa III b technikum hotelarskiego przygotowała wspaniałe potrawy wigilijne w ramach zajęć z obsługi konsumenta. Przygotowania potraw do wigilii rozpoczęły się w listopadzie. Na pierwszych zajęciach uczniowie wypiekali pyszne pierniki, następnie lepili pierogi z kapustą i grzybami, a w dzień wigilii przygotowali pozostałe potrawy min: barszcz z uszkami, rybę, sałatkę warzywną. W ramach obsługi konsumenta klasa II b technikum hotelarskiego przygotowała wystrój sali, nakrywając stoły obrusami i układając serwetki i dekorując stół szwedzki. Przygotowanie do spotkania świątecznego trwały kilka godzin, od samego rana do południa. Wigila przebiegała w miłej, rodzinnej, świątecznej atmosferze, mieliśmy okazję słuchać pięknych polskich kolęd, porozmawiać i odpocząć przy wspólnym wigilijnym stole. Klasa I b technikum hotelarskiego pomogła posprzątać po naszej wspólnej wigilli za co im serdecznie dziękujemy.

25 października 2016r.

Hotelarze z WODZICZKI w poznańskich hotelach

Nasi Hotelarze z klas I b TH, II b TH oraz III b TH odwiedzili poznańskie hotele. Pierwszym z nich był Hotel HP Park *** , który zachwycił wszystkich swoją lokalizacją oraz serdecznym przyjęciem i profesjonalną obsługą. Następnym był obiekt hotelarski zlokalizowany przy jeziorze Rusałka to Hotel Campanilie **, który zainteresował nas swoim oryginalnym wystrojem związanym z Haloowen i nietypową kartą Menu. Ostatnim odwiedzanym przez nas był najbardziej nowoczesny Hotel IBIS ** w Suchym Lesie, który zaskoczył nas najnowocześniejszym wyposażeniem zarówno w recepcji, restauracji jak i pokojach hotelowych. Jest to obiekt, który powstał w maju tego roku i stawia na nowoczesność i konkurencyjność wśród ofert. Jego nowoczesny design zachwycił naszych uczniów.
Dzięki przychylności Dyrekcji i Kierownictwa Hoteli, mogliśmy zapoznać się z wyposażeniem poszczególnych pomieszczeń hotelowych, min. sal konferencyjnych, pokoi hotelowych, restauracji i lobby hoteli, poznać, na czym tak naprawdę polega praca hotelarza. Na koniec wizyt mogliśmy zadawać pytania, na które znakomicie odpowiadali nam specjaliści,kierownicy i asystenci za co jesteśmy im bardzo wdzięczni. Uczniów, którym nie udało się z nami pojechać na tą wycieczkę, zachęcamy do zapoznania się z ofertą odwiedzanych hoteli, które w przyszłości mogłyby być ich pierwszą praktyką.
     HOTEL HP PARK*** - http://poznan.hotelepark.pl
     HOTEL CAMPANILIE ** - http://www.campanile.com/pl/polska/hotels-poznan
     HOHOTEL IBIS ** - http://www.ibis.com/pl/hotel-9834-ibis-poznan-polnoc/index.shtml
Na koniec wycieczki udaliśmy się do samego serca Poznania, czyli do zrekonstruowanego Zamku Królewskiego na Wzgórzu Przemysła. Tam zwiedziliśmy Salę Przemysła, gdzie poznaliśmy historię Polski i Poznania oraz podziwialiśmy panoramę miasta z tarasu widokowego. Po wizycie w zamku udaliśmy się zobaczyć żywą makietę dawnego Poznania, która została wykonana w skali 1:150. Tam wysłuchaliśmy 27-minutowy komentarz opowiadający o dawnym Poznaniu, o życiu, jakie prowadzili w nim poznaniacy i o tym, jak miasto zmieniło się przez wieki. Sama makieta pozwoliła nam zapoznać się z układem urbanistycznym miasta lokowanym na prawie magdeburskim. W drodze do autokaru powędrowaliśmy jeszcze na Stary Rynek.

18 października 2016r

Hotelarze z Wodziczki - europejski rynek pracy na Was czeka

Rozstrzygnięty został konkurs plastyczny na logo-naklejkę projektu Hotelarze z Wodziczki - europejski rynek pracy na Was czeka. Oto wyniki:
   I miejsce - Agnieszka Głowacka,
   II miejsce - Marta Wietrzyńska,
   III miejsce - Joanna Matecka.

Protokół z posiedzenia komisji konkursowej

Zwycięskie prace w kolejności zajętych miejsc:

01 (52 kB)01 (52 kB) 01 (52 kB)

10 października 2016r.

Hotelarze - Obsługa konsumenta

Jak co roku klasy III w zawodzie technik hotelarstwa na zajęciach z obsługi konsumenta doskonalą swoje umiejętności kulinarne. Na samym początku uczniowie teoretycznie poznają specyfikę przyrządzania poszczególnych posiłków, żeby później samemu, pod okiem prowadzącej zajęcia je przygotować.
Uczniowie muszą opanować techniki obróbki potraw, a następnie zaserwować je tak, aby przykuwały nie tylko zmysły powonienia, lecz przede wszystkim zmysł wzroku. Wszyscy na pewno odczuwamy, kiedy uczniowie przygotowują swoje specjały.
Jak do tej pory klasa III przygotowała knedle ze śliwkami, pizzę, a także naleśniki serwowane na słodko. Przed uczniami jeszcze sporo do przyrządzenia, ponieważ przed nimi takie święta jak Święto Niepodległości (rogale świętomarcińskie), czy przygotowania do Wigilii.
Wyczekujmy dnia, kiedy zaczną się przygotowania do zbliżających się świąt.

Zagraniczne praktyki hotelarzy z Wodziczki w Mosinie

10 sierpnia bieżącego roku Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji poinformowała Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie, szkolę prowadzoną przez Powiat Poznański, że złożony w lutym wniosek na realizację projektu: „Hotelarze z Wodziczki – europejski rynek pracy na Was czeka” został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”, realizowanego w trybie pozakonkursowym, którego beneficjentem jest FRSE. Przedsięwzięcie będzie realizowane na zasadach programu Erasmus+ w okresie od 1 września 2016 roku do 31 sierpnia 2018 roku i jest odpowiedzią na potrzeby uczniów Zespołu Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie. Projekt obejmie grupę 20 uczniów z klas II i III oraz dwóch nauczycieli - opiekunów. Głównymi celami projektu są wzrost kompetencji zawodowych młodzieży w zawodzie technik hotelarstwa oraz podniesienie umiejętności z zakresu języków obcych. Wyżej wymienione cele zostaną zrealizowane podczas zajęć w szkole i czterotygodniowych praktyk zawodowych w europejskich hotelach. W pierwszym roku trwania projektu uczniowie będą doskonalić kwalifikacje zawodowe w słonecznej Maladze w Hiszpanii, a w drugim roku odwiedzą naszych zachodnich sąsiadów w Berlinie. W efekcie poszerzą swoje umiejętności komunikacyjne z języka angielskiego, niemieckiego i poznają język hiszpański. Tak zorganizowane praktyki zawodowe nie tylko przygotują uczniów do pracy zawodowej, ale także otworzą ich na nowe kultury, umożliwiając rozwój poczucia europejskiego obywatelstwa i tożsamości.
Efektem odbytych praktyk zawodowych będzie uzyskanie przez uczestników projektu dwóch certyfikatów: EUROPASS- MOBILNOŚĆ i ECVET. Certyfikaty podniosą konkurencyjność hotelarzy z Zespołu Szkół na europejskim rynku pracy. Dodatkowo uczniowie zdobędą nowe umiejętności społeczne istotne w życiu zawodowym i osobistym.
Realizacja projektu wpłynie korzystnie na społeczność szkoły, podniesie atrakcyjność kształcenia zawodowego, a w efekcie przyczyni się do wzrostu jego jakości. Mosina i jej mieszkańcy pozyskają dobrze przygotowanych hotelarzy znających europejskie standardy pracy.

Partnerzy

LAKE HOTEL w Dymaczewie

Szablewski Hotel w Dymaczewie

Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl